23 januari - studiebesök

började dagen med att gå upp låångt mycket tidigare än vad jag gjort de senaste ett och ett halvt året, det kändes!
tog mig ner till knutpunkten och hoppade på bussen som skulle ta mig och min klass, parallellklassen och stylisterna till göteborg.
väl framme hoppade vi frisörer av på grazettes fabrik och stylisterna åkte vidare på andra äventyr. på fabriken fick vi information om produkterna, hur de tas fram och fick en rundvandring innan vi blev bjudna på lunch. efter lunchen pratade vice vd:n för företaget om sitt liv som frisör, vad man har för möjligheter inom yrket och visade oss olika trender och tekniker. hon visade oss en väldigt enkel, stilren och fräck uppsättning också innan vi till sist fick köpa otroligt billiga produkter så det blev ett par stycken. sedan var det dags att ta bussen hem mot skåne igen och väl hemma hos danne lagade vi mat och har efter det städat i stort sett hela lägenheten vilket verkligen behövdes. alltid lika skönt när man gjort nytta.
men efter en lång dag med mycket intryck tjatar ögonlocken om att det är dags att krypa till sängs så nu tar jag och cookie och säger godnatt och lägger oss intill danne som redan sover så sött.
imorgon väntar en dag på salongen så det gäller att vara väl utvilad. godnatt!
puss; F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0