Produkter

Det finns en uppsjö av produkter både till hår och till ansikte.
Mina två personliga favoritmärken är Mary Kay och Redken.
Av Mary Kay´s produkter använder jag deras hudvårds serie
för de lite yngre varje dag. Denna serien innehåller inte en
massa ämnen för att räta ut rynker utan som fokuserar på
att förebygga dem och även att ta bort och förebygga finnar
och andra orenheter.
Dagar då jag känner mig orolig eller finnig
i hyn använder jag deras foundation som
täcker och slätar ut jättebra utan att det känns
som att man har smink på sig!
Andra dagar, då hyn känns tip top använder jag
endast deras mineral puder som också är fantastiskt.
Har också provat deras ögonskuggor som är super och deras
eye make-up remover är också jättebra.
Alla deras produkter är ganska dyra jämfört med vad som finns i
affären men är dryga och varar mycket längre än något annat jag
använder. Tyvärr finns de inte i någon butik utan man får beställa
genom en konsulent på internet. Gå in på marykay.se och hitta
en konsulent nära dig!
Foundation
Utav Redkens produkter använder jag shampo, balsam och deras
otroliga argan olja. Just nu använder jag Clear Moisture shampo och
Smooth Down balsam. Det jag tycker om med Redkens produkter är
att man kan blanda shampo, balsam och inpackningar för att få fram
det bästa till just din hårtyp och ditt hår beroende på hur man skött
det tidigare och i vilken kondition det är.
Jag tycker om de flesta av deras produkter men den absolut bästa
produkten redken har är deras argan olja. Jag använder den varje
dag. Som värmeskydd, eller bara för att göra håret lite lenare när det
känns torrt och tråkigt. Oljan heter All soft Argan-6 oil och har flera
bra funktioner. Den vårdar, ger fukt, mjukgör, skyddar, ger glans och
reder ut.
Även Redkens produkter är ganska mycket dyrare än andra men precis
som med mary kay är de väldigt dryga och varar längre. Redken finns
på många hemsidor till rabatterade priser.
Argan olja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0