hemma från sälen

Efter 4 underbara dagar och ett oerhört kallt väder har vi nu
kommit hem till skåne igen där kylan ändå räcker och blir över.
Vi har haft ett par trevliga dagar med härligt sällskap och många
fina skratt och minnen.

Efter en låång uppresa som tog dubbelt så lång tid som den egentligen
skulle pga vädret hamnade vi rätt och satte och spelade lite spel till
långt in på natten. Jättetrevligt!
På måndagen var det iväg och hyra skidor och sedan ta sig upp med
liften för ett första åk. Jag fick lära danne åka då han aldrig åkt "vanliga"
slalomskidor förr. Men det gick jättebra, han lärde sig snabbt!

På kvällen stod jag och danne för matlagningen och det blev tacopaj,
inte lika god som när vi gjort den tidigare men dock godkänd! Efter det
var det att fixa sig för att dra ner och spela bowling, jag var överlägset
sämst och min lill fuling till pojkvän överlägset bäst. grattis till vinsten.

Tisdag var det upp och ut igen, usch vilken träningsvärk man får av
att åka skidor. Jag och danne följde inte med på afterskin, min lilla
kille mådde inte så bra. så vi åkte hem och bastade och tog det lugnt
istället. han var ju tvungen att må bättre eftersom vi skulle ut på fin
resturang senare på kvällen och mums så gott det var. har nog aldrig
ätit så gott kött!

På onsdagen körde vi oss trötta i benen eftersom det var sista dagen i
backarna. Sen blev det afterski, lämna skidorna och hem. Denna dagen
var det jackie och simon som stod för matlagningen vilket blev pasta och
fläskfilé i sås. Gott!
Sen började vi packa och städa så smått.

På torsdagsmorgonen blev det upp tidigt och städade det sista innan vi
begav oss hemåt på något bättre vägar. Väl hemma igen blev det att
packa upp och lägga oss och slappa framför en film, förbereda för den stora
dagen alltså!


is på öronbryn och fransar!


älskling i backen

nu är det julafton vilket innebär en massa fixa. nu ska vi äta lite och sen
ska jag klippa två långhåriga pojkar. danne och oskar! fint.
sen kommer folket och det kommer bli en underbar jul.
Puss;F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0